domingo, 2 de junio de 2013

EXCELENTE..... !!! / EXCELLENT..... !!!

Esa noche estaba dictando clases en la universidad y  a pesar de que era tarde los alumnos estaban escuchando atentamente . El tema era  las encuestas de calidad que hacen las empresas para conocer la opinión de los clientes....

Entonces un alumno me dice :  " Profesor... en mi empresa puedo hacer que  el resultado de las encuestas de los clientes sea diferente... "   Me quedé en silencio un momento dije: " Como así ? "
Antes de que pudiera terminar de hablar el alumno  comentó :
"Claro profesor...  Cada vez que tenemos contacto con el cliente le diría EXCELENTE !!! , al saludarlo, cuando pregunte , cuando haga una solicitud, cuando hable por teléfono... al despedirme.... siempre le diría EXCELENTE !!! , de tal manera que  su respuesta en la encuesta de calidad  sería EXCELENTE !!.

Me encantó la intervención de mi alumno y me hizo recordar  que hace  algunos años cuando yo era Jefe de Promoción de Negocios en un banco ,  un Gerente dijo ... " Por favor que llamen al AMIGUITO  ... "  Entonces pensé que apodo mas feo.... de quien estarán hablando..... y   no sabía que yo era el AMIGUITO....del que estaban hablando........ Sin  darme cuenta  a todos los trataba  con esa expresión , al extremo que ya me habían puesto ese apodo.

Me costó  un tiempo, pero logré quitarme la costumbre de dirigirme a mis compañeros con ese término... y pasó al olvido ese  apodo.

Años mas tarde  conocí a un Gerente que a todos se dirigía  con la expresión...  LÍDER !!! ...
Saludaba.. " hola Líder " , se despedía.... " hasta luego  Líder ".....etc.

Con que nombre creen que lo conocen  a este gerente ? ....... EL LÍDER  !!!

Y si se ponen a pensar  EL LÍDER suena mejor que EL AMIGUITO ......

Entonces  te pregunto:
Como te estás dirigiendo a los demás ?......  Te gusta ? .... Piensa lo .....porque posible mente así te van a reconocer.

 COMO TE DIRIJAS ...........TE RECONOCERÁN

http://facebook.com/ivan.m.rothgiesser




EXCELLENT..... !!!


That night I was teaching at University, and even though it was late students were listening carefully. The subject was quality surveys made by companies to know the customers’ opinion ...

During class
a student told me: "Professor... in my company I can make the result of customers’ surveys be different... "" I was silent for a moment and replied: "how so?"
Before
I could finish talking the student said:
"Well, Professor... Whenever we call the customer I would say EXCELLENT!!! , to greet him, when he asks something, when he makes a request, when he talks on the phone... to say goodbye... I would always say EXCELLENT! , that way his answer in the quality survey would be excellent!.

I loved my student intervention and it made me remember that some years ago when I was head of business promotion at a Bank, a Manager said... "Please call the LITTLE BUDDY...” Then I thought that was an ugly nickname ... who will he be talking about... and I did not know that I was the LITTLE BUDDY ... people were talking about... Without noticing he called everybody like that, in the end I got stuck with that nickname.

It
took me a while, but I managed to break the habit of addressing my colleagues with that term... and I forgot all about it.

Years later I met a manager that addressed everybody with the expression... LEADER!!! ...
he would greet you…
"Hello leader" and would say good bye... "see you later LEADER"... etc.

What nickname do you think he is named after? ....... THE LEADER!

And if you think about it THE LEADER sounds better than the LITTLE BUDDY...

So
I ask you:
How are you addressing others?... Do you like it? .... Think it through... because it is possible that you’ll be recognized like that.

THE WAY YOU ADRESS SOME BODY............ IS THE WAY YOU’LL BE NAMED AFTER