viernes, 18 de octubre de 2013

Crea tu oportunidad !! / Create your own opportunity !!

Esa mañana  entré a mi oficina y me  sorprendió ver que me esperaba un joven al que yo había entrevistado hace un tiempo  cuando iniciaba su carrera.   Había pasado mas de 1 año y  no dependía directamente de mi. pero sabía que  su labor era reemplazar  cuando alguien salía de vacaciones.

Después de saludarlo efusivamente  lo invité a sentarse y le pregunté :  "... Como te va en el trabajo? ..."

Se puso un poco serio y me comenzó a contar.  ".... me va bien..... pero.... YO SOY BUENO  PARA VENTAS .... y mi trabajo es administrativo.... estoy esperando que me den una oportunidad para  entrar al Área de Ventas... "

Cuando el me  hablaba de lo bueno que era para vender , se le iluminaba el rostro y  sus ojos parecían más grandes.... se notaba que le apasionaba  vender  y lo había hecho desde que estaba en colegio....

Dejé que terminara de contarme  sus  anécdotas  y le dije:

".... Mira .... si vas a esperar que se presente una oportunidad.... posible mente nunca llegue o cuando llegue no te des cuenta  que llegó y la dejarás pasar.... mejor es que te dediques a trabajar en crear tu propia oportunidad  ...."

Me lanzó una mirada de asombro  y se quedó callado.  Mientras yo continué  diciendo:

"... La próxima vez que vayas a reemplazar a un compañero ...te recomiendo lo siguiente :

 1.  Lo primero que tienes que hacer el primer día  es presentarte con su Jefe  , y  que escuche bien tu nombre !!!

2.  Al finalizar el primer día . te acercas donde el Jefe  y le comentas  lo avanzado durante el día , lo contento que estas en ese lugar ,  que te gustan las ventas  y que te encantaría  apoyar en ese tema adicionalmente  a tu trabajo .

3. Cuando te encargue algo de Ventas  Tienes que lucirte y sorprenderlo .

4. Cuando termines de reemplazar al compañero ,  No olvides despedirte del jefe y comentarle los avances realizados  mientras estuviste . Asegúrate que se acuerde de tu nombre !!! ..... "

Terminamos de charlar , nos despedimos  y se fué muy motivado .

Un año después,  estuve revisando el ranking de los mejores vendedores .... y aparecía su nombre .... me emocioné y le mandé  un correo  felicitándolo.

Me respondió muy agradecido por el consejo , lo aplicó y le dió resultado ..... El mismo  había creado  su oportunidad  !!!




//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////




Create your own opportunity !!




That morning I entered my office and it surprised me to see waiting for me a young man whom I had interviewed long time ago when he was starting his career. It had been over a year since that and even though he wasn’t directly under my supervision, I knew that he was working as a relieve person when somebody went out on vacations.

After a very warm greeting I invited him to seat and I asked him: "... How’s work? ..."

He went a bit serious and told me. ".... It’s going well .....  but…. I AM GOOD FOR SALES…. and my work is administrative…. I am hoping that they give me an opportunity to enter the Sales Area… "

When he was telling me how good he was at selling, his face was illuminated and his eyes seemed bigger…. One could notice that he got passion to sell and he had done it since he was in school….

I let him finished telling me his anecdotes and I said to him:

"....Look…. if you are going to wait for an opportunity to come up….it is possible that it will never arrive or when it arrives you won’t even notice it and you would let it pass…. it is better than you dedicate yourself to work in creating your own opportunity….“

He gave me an astonishment glance and he remained quite. While I continued saying:

"... Next time when you are going to relieve a colleague… I recommend the following thing to you:

1. The first thing that you must do the first day is to introduce yourself  to the Boss, and he should hear your name loud and clear!

2. At the end of the first day. you should go to the Boss’ office  and  tell him about  the progress you made during the day, tell him how glad you are in that position, that you like  sales and that you would like to support the sale’s team additionally to your work.

3. When he asks you to do something related to Sales, you have to outdo yourself and surprise him.

4. When you finish relieving your colleague, do not forget to say good bye to the Boss and to comment about the progress done while you were there. Make sure that he remembers your name! ..... "

We finished chatting, we said good bye and he went away very motivated.

A year later, I was reviewing the ranking of the best salesmen …. and his name  appeared …. I was touched and I sent him a mail congratulating him.

He replied thanking me for my advice, he put it to work and it gave him the result he wanted ..... He had created his opportunity!