viernes, 9 de mayo de 2014

Así trabaja el universo / This is how the universe works



Era un lunes soleado  de verano.    Yo  ese día no dictaba clases en la universidad  y había quedado  en almorzar con  un gran amigo que no veía hace más de 10 años. Mientras lo esperaba cómodamente sentado en su elegante oficina del centro financiero, repasaba mentalmente la exitosa carrera de mi gran amigo.


Durante el almuerzo , le felicité por la linda oficina, y entonces el me contó  que estuvo sin trabajo como un año  y como no encontraba trabajo  estaba muy deprimido.  Para salir de su depresión se puso a ayudar a otros a conseguir trabajo, enviando recomendaciones y facilitando contactos.


Hasta que un día ,  Una de estas empresas  lo llamó .... no para solicitar referencias.. lo llamó para contratarlo  !!


Entonces pensé . .... Así trabaja el Universo  !!


No había pasado ni una semana de este almuerzo   cuando  una amiga  me invitó a tomar un café . 
Había renunciado a su  trabajo y  necesitaba conseguir otro trabajo pronto.
Le ofrecí averiguar en una empresa  y nos despedimos.


Cuando llamé  para recomendar a mi amiga .... me dijeron:  "claro que si .... que mande sus datos..y por cierto  que bueno que llamaste , hay un proyecto interesante para ti. ... cuando podríamos reunirnos  ? "


Yo me quedé sorprendido....  y me acordé de mi  amigo de la universidad.


Así trabaja el universo. !!!


Si quieres algo para tí ..... ayuda a otros a conseguirlo.


--------------------------------------------------------------------------------------------




This is how the universe works


 


It was a sunny Monday summer. That day I didn’t have to teach at university, and I had arranged to have lunch with a great friend who I hadn’t seen for more than 10 years. While I comfortably waited seated in its elegant office at the financial center, I mentally reviewed the successful career of my great friend. 


During lunch, I congratulated him for the nice office, and then he told me that he had been without work for a year and since he didn’t find a job he was very depressed.  In order to get out of his depression he helped others to find work by sending recommendations and helping people get work contacts.  


Until one day one of those companies called him…. They didn’t asked him for references. They called to contract him!!!


 Then I thought. .... Thus how the Universe works! 


Not even a week after this lunch, another friend invited me for coffee. She had resigned from her work and she needed to find another job soon.  I offered her to find out if there was a position in a company and we said good bye.  


When I called to recommend my friend…. they told me:  “Of course…. Tell her to send her CV. .and..by the way it’s  good that you have called, an interesting project for you has came about. ... when could we meet? “


 I was so surprised….  and I remembered my friend of the university.  


This is how the universe works. !!!  


If you want something for yourself..... First help others to get it..!!!