miércoles, 28 de mayo de 2014

Toma la iniciativa. Hazlo ! / Take the initiative. Do it!

Esa mañana me tenía que reunir con un ejecutivo de cuentas, que era muy bueno en su trabajo pero no se integraba con el equipo. Cuando habían reuniones de confraternidad, el no asistía.  Las relaciones con los compañeros son importantes en el trabajo  y  me preocupaba que el no lo tuviera claro.


Cuando le pregunté porque no iba a las reuniones de confraternidad,  almuerzos por cumpleaños , etc,  me dijo....  "Se que es importante....pero cuando organizan esos eventos yo ya tengo la agenda llena con anticipación y no puedo ir, otras veces no me invitan .... "


Lo miré un momento y luego le dije .... "claro, si  otros son los que organizan .... es complicado.... y que pasaría si tu  tomas la iniciativa ?..."
 "....Si planificas las fechas importantes y  organizas  con anticipación los eventos... entonces tu harás la  convocatoria  y tendrás el control de la agenda..."


Si  es importante para ti.... no lo dejes al azar. Toma la iniciativa.  Hazlo !


Han pasado los años, ya no trabajamos juntos, pero  cuando hay un cumpleaños o una celebración , él es quien  pone la fecha, organiza  el evento  y nos avisa a todos. 




Ahora él toma la iniciativa y tiene el control de la Agenda !!




---------------------------------------------------------------------------------------------





















 

 

 
That morning I had a meeting with an accounts executive, who was very good at his work but he hadn’t fit in the work team. Whenever there were social gatherings organized by the team, he didn’t go. Relationships with coworkers are important at work and it worried me that he didn’t have this point clear.


When I asked him why he didn’t go to the social gatherings, birthday lunches, etc, he said to me…. “That it is important….but when they organize those events I already have my agenda full ahead of time and I can’t go, other times they don’t invite me…. "


I looked at him for a while and said to him…. “sure, if others are the ones that organize it…. It’s complicated…. but what would happen if you take the initiative? … “
“….If you plan the important dates and you organize the events ahead of time… then you will make the call and you will have the control of the agenda… “


If it is important for you…. you won’t leave it at random. Take the initiative. Do it!


Years have gone by, no longer had we worked together, but when there is a birthday or any other celebration, he is the one who puts the date, organizes the event and he calls us all.


Now he takes the initiative and has the control of the Agenda!