sábado, 10 de mayo de 2014

TUS DONES !!! / YOUR GIFT !!!

Era una tarde de invierno en el Centro Financero de Lima. Luego de almorzar  en un céntrico restaurante con un gran amigo que también era mi abogado personal,  caminamos juntos varias cuadras hasta mi oficina.
 En el trayecto yo le  estaba  contando los progresos de mi equipo y la satisfacción que me daba como mejoraba  cada a uno de ellos  tanto en sus trabajos como en su vida personal y el escuchaba atentamente lo que yo le iba diciendo.

Al cabo de un rato me dijo:  " Iván , lo que tu haces es coaching, tienes ese don... "     yo lo miré fijamente y le dije ....  " No creo ... " ....luego reflexioné y  dije ... " lo voy a pensar. "   

Han pasado los años.....; ahora que me dedico al coaching y agradezco a este amigo que vió en mi ese don....
y entonces me pongo a reflexionar ,  y lo mismo me pasó con este blog.

Era un verano en mi casa de playa  yo había invitado a varios amigos a pasar el fin de semana . Esa tarde estábamos en la terraza  en una amena conversación... donde recordábamos  viejas anécdotas.... y curiosamente todos decían:   " Iván por favor   cuenta la anécdota de las monjitas.. ", Iván cuenta la anécdota del zapato " .... y yo feliz contando una  y otra historia .

Luego de un rato se me acercó  uno de mis amigos  y me dijo : "  Iván tienes un don para contar anécdotas ... deberías colgarlas en un blog ...sería un éxito "
Cuando lo escuché  ... primero dije ... "No lo creo ... "   luego lo pensé mejor .... y  al cabo de unos meses inicié este blog  que tantas satisfacciones me ha dado.

Entonces  me di cuenta que yo no soy consciente de mis dones hasta que alguien que me aprecia me los hace notar.

Y me quedo con esta reflexión:

 Cuando alguien que te APRECIA te dice que tienes un DON  .... CULTIVALO .


----------------------------------------------------------------------------------------------------------




YOUR GIFT!


It was a winter afternoon in Lima’s Finance Centre. After having lunch in a restaurant with a great friend who also is my personal lawyer, we walked together several blocks to my office.


 As we were walking I told him about  my team’s progress  and the satisfaction I was getting on seeing how much each one of them had improved  in their  works as well as in their  personal  life and he listened kindly to what I was saying.


 After awhile he said to me:  “Iván,  what you’re doing  is coaching, you have that gift… “     I stared at him and said ….  “I don’t think so… “….soon after I reflected on it and I said… “I am going to think about it. “   


 Few years have gone by since then .....; now that I’ve dedicated  myself to coaching,  I thank  my friend who saw that gift in me…. And when I think about it the same has happened to me with this blog. 


It was summer and I had invited several friends to spend the weekend at my beach house. One afternoon we were in the terrace having a pleasant conversation… remembering old anecdotes…. and peculiarly all said:   “Iván please   tell us the anecdote of the little nuns. “, “ Iván please tell us  the anecdote of the shoe”…. and happily  I told them  one after another of those stories.  After awhile one of my friends approached me and said: “Iván you have a gift to tell anecdotes… you would have to hang them in blog… it would be a success “   When I listened to it… first I said… “I don’t think so… “   Soon I thought it better…. and after few months I started this blog that has given me so much satisfaction.  Then I realized that I’m not conscious of my gifts until somebody that appreciates me makes me notice them.  And I stayed with this reflection:  


When somebody that APPRECIATES you says to you that you have a GIFT …. CULTIVATE IT.