martes, 12 de agosto de 2014

Piensa que ya lo lograste !! / Think that you’ve already achieved it!

Un amigo  tenía una cita con un importante cliente para ofrecer una capacitación de "Servicio al Cliente " y  me propuso asociarnos para ese proyecto . Como es un tema que me apasiona acepté de inmediato.


El día de la cita, mi amigo llegó a mi casa y le  dije .. " llevemos una presentación impresa con el nombre del cliente   y  anillada ... se ve muy bien y ayuda al momento de la explicación ".  Mi amigo estuvo de acuerdo.
Preparando la presentación se nos pasó el tiempo así  que rápidamente fuimos a un servicio de fotocopias para que nos anillen la presentación  y  subimos al  primer taxi que encontramos .... estábamos contra el tiempo !!


Mi amigo ya había subido al taxi. Yo subí adelante  y le dije al conductor.... " ... Sr. Taxista ... volando .... tenemos que  llegar  en 15 minutos  o perdemos el negocio ... "


El taxista dijo . " No se preocupe señor. " y aceleró .


Ya estabamos en medio camino cuando 'mi amigo dijo con tranquilidad. : "  Quedó linda la presentación anillada... "
y luego continuó diciendo..."lo único malo es que el nombre del cliente está mal escrito ... "


Terminó de hablar y se hizo un silencio.... que fue interrumpido cuando el taxista exclamó :
" .. ESO ES TERRIBLE ... el nombre del cliente  mal escrito es GRAVISIMO !!..Si yo fuera vuestro jefe los despediría de inmediato ... "


Con semejante comentario  me quedé  petrificado y solo alcancé a decir: .. " Mejor explicamos sin presentar el anillado .. "


 Luego el  taxi  quedó en silencio. Mientras yo  me recriminaba diciendome : .  "hubiera revisado 2 veces, hubiera preparado antes, debí haberlo revisado . que fatal, tanto tiempo para nada, ... "


 Seguía yo ensimismado , cuando el taxista me preguntó  a viva voz.
" Porqué está tan SERIO señor ?  " ....
Me quedé pensando un momento y luego me di cuenta que no solo estaba serio, estaba rígido, tenso y con una expresión adusta... como de pocos amigos.
El taxista continuó  diciendo :


"Vamos señor... ya olvídese del error en el nombre.... finalmente  eso no es lo más importante... lo más importante es lo que van a ofrecer al cliente ".

Hubo un pequeño silencio y el taxista siguió  diciendo :
"Enfoquese en el éxito. Piense que ya consiguó el contrato , imagínese celebrando con sus amigos ... Conéctese con esa energía positiva que da el éxito  y con esa energía  vaya a vender. ..."

Después de escucharlo.... me puse a penar en lo buena que era nuestra oferta , me relajé , sonreí,  y cambié de actitud.

Tuvimos la cita y nos fué muy bien !!!




"Piensa que ya lo lograste y con esa energía que da el éxito , trabaja para lograrlo "


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------



A friend had an appointment with an important client to offer him a “Customer Service” training project and he proposed to me to be his partner for that project. As it is a subject that I’m passionate about, I accepted immediately.

The day of the appointment, my friend arrived at my house and I said to him . “let’s take a printed presentation with the name of the client …it will look very good and be an aid at the time of the presentation “. My friend agreed .
When we were preparing the presentation the time went so quickly. We went to a photocopy service shop so that they print and ringed the presentation. We raised out of the shop and took the  first taxi that we found…. we were running against  time!

My friend  was already in the taxi. I sat at the front and I said to the driver…. " ... Mr. Taxi driver… fly!!!…. we must arrive in 15 minutes or we will lose the deal… "

The taxi driver said: “Sir do not worry. “and  accelerated.

We were already half way when my friend calmly said: “ the presentation looks so good printed and ringed… … “
and soon it continued saying… “there is only one bad thing, the name of the client is spelled wrong … "

When he finished speaking ,we were all in silence…. Then we were interrupted when the taxi driver exclaimed:
" .. THAT IS TERRIBLE… to write the client’s name wrong is VERY SERIOUS. If I were your boss I would fire you immediately… "

With such comment I remained petrified and only can say: .. “It will be better if we explained the project without displaying the printed copy. "

Soon the taxi was in silence. While I punished myself thinking: . “I should’ve checked twice, if I had prepared with more time, I should have check it. What a fatal mistake, so much time wasted…”

I was absorbed in thought, when the taxi driver asked  me with a lively voice.
“Why are you so SERIOUS Mr.? " ....
I remained thinking a little while and soon I realized that not only I was serious, I was rigid, tense and with a severe expression…  of few friends.
The taxi driver continued saying:

“Go on Sir… forget about the error on the client’s name…. finally that is not the most important thing… the most important thing  is what you are going to offer to the client “.

There was a small silence and the taxi driver continued saying:
“Focus  on the success. Think that you’ve already got the contract; imagine celebrating with your friends… Connect with the positive energy that success gives and with that energy go and sell  ..."

After listening to him…. I start thinking on how good our project was, I relaxed, I smiled, and I changed my attitude.

We had the appointment and it went very well!

“Thinks that you’ve already achieved it and with the energy that success gives, work to obtain it “