sábado, 27 de septiembre de 2014

La Sinceridad ante todo ! / Sincerity above all !

Era media mañana . El centro comercial Larco Mar estaba casi vacío.  Yo estaba  a punto de subir las escaleras mecánicas  cuando  escuché una voz  .


"...Iván ,   Iván ... "


Giré la cabeza y vi a una señora  casi de mi edad que venía acompañada de una señora mayor.
 Mientras la señora de mi edad  decía :   "..Hola Iván... "  yo estaba tratando de reconocer quien era esta señora...
Le seguí la conversación a ver si recordaba  su nombre o de donde nos conocíamos...  "Hola , gusto de verte  "   respondí , mientras ella me saludaba con un abrazo cariñoso.  Yo estaba intrigado por saber quien era esta señora.... pero no la reconocí en ese momento.  Luego  ella dijo :  "... Te has visto con las chicas ?...." .  Me quedé mudo porque no sabía de que chicas me estaba hablando.  Entonces le pregunté  "...de que chicas me hablas ? "
Ella respondió inmediatamente :  " las chicas  del grupo.... tiempo que no las veo porque vivo en el extranjero... "  dijo ella.  Yo seguía sin saber con quien estaba hablando. Antes que  pudiera decir nada  ella  replicó entusiasmada. "... Ven te voy a presentar a mi mamá  .. "  . Me agarró del brazo y  se dirigió a su madre  diciendo :  "... mamá te presento a mi amigo Iván ... "
La mamá  la miró y le dijo muy seria .   "...Claro  tu te acuerdas de él y el no se acuerda de ti . . "


Mi amiga salió a mi rescate  diciendo,   " ...No mami, lo que pasa es que yo leo el blog de Iván... "


Me sentí muy avergonzado  al quedar expuesto .  Saludé a la mamá y luego de intercambiar datos de contacto con mi amiga nos despedimos.


Cuando ellas se alejaban por el camino me quedé pensando.. " cuanto tiempo y energía he desperdiciado por  no haber sido sincero.   En todo ese tiempo pude haber tenido una linda conversación con esta amiga en vez de estar jugando a las adivinanzas." 


Desde entonces .... cuando me vuelve a pasar algo parecido.... comienzo con.  "Disculpa , no te reconozco, de donde nos conocemos  ? ".




La Sinceridad ante todo  .. !
---------------------------------------------------------------------------------------------






 


 


It was mid-morning. The Larco Mar shopping centre was almost empty. I was just about to get on to the escalator when I heard someone calling


“… Iván, Iván… "


I turned around and I  saw a lady almost my age accompanied by an older lady coming my way.
While the lady my age said: “. Hello Iván… “I was trying to recognize who this lady was …
I listened to her conversation to see if I could remember her name or where we had met … “Hello, so nice to see you” I responded, while she greeted   me with an affectionate hug. I was intrigued to know who this lady was…. but I did not recognize her at that moment. Then she said: "... Have you seen the girls? ….“. I was speechless because I didn’t know of which girls she was talking about. So I asked  her “…Which girls are you talking about? "
She responded immediately: “the girls from the group…. It’s a long time since I’ve seen them because I’m living overseas… “ she said. I didn’t know who I was talking with yet. Before I could say anything she said excited. "... I am going to introduce you to my mum. " .She took hold of my arm and took me to her mother saying: "... mum, this is my friend Iván… "
The mother looked at her and said to her very serious. “… Clearly you remember him but he does not remember you. . “


My friend came to my rescue saying, “…No  mum, the thing is that I read Ivan’s blog … "


I felt very embarrassed at being exposed . I greeted her mum and after exchanging contact details with my friend, we said good bye.


While they were going their way I was thinking. “How much time time and energy I have wasted for not t being sincere. In all that time I could have had a good conversation with this friend instead of playing the guessing game. “


Since then…. when something similar happens to me…. I start the conversation with “Excuse me, I do not recognize you, where did we meet? “.




 Sincerity above all!! !