lunes, 12 de enero de 2015

PROMESAS ! / PROMISES !

Era el último día del año....  había amanecido soleadísimo y  decidí pasarlo en la piscina del condominio  tomando sol.
Cuando llegué a la Piscina estaba llena de gente  y me pregunté ... que aprendizaje tendría en esta mañana soleada en una piscina tan concurrida.


Me puse a leer un libro  cerca a la piscina ... cuando se me acerca una  vecina del condominio  con un niñito de 6 años.. ( su sobrinito )
mientras conversaba con la vecina el niño nos observaba y en un momento el niño interrumpió diciéndome ...  "vas a entrar al agua ?  ...  yo ya se nadar .... "  y  çorriendo se metió al agua  .
Me despedí de mi amiga . Ella se quedó observando a lo lejos a su sobrinito  mientras yo me metía a la piscina.  Ni bien entré al agua el niño  me hizo participar en sus juegos   un buen rato.
Antes de irse de la piscina  el niño me dijo.  "En la tarde juguemos Ping Pong !! " .
 " Muy bien "  le contesté. y el niño se fue con su tía.
Para mi sorpresa. En la tarde el niño me vino a buscar para jugar ping pong. ....
Yo ya había terminado de almorzar ...así que me alisté par ir a jugar ping pong.  El niño esperó a que cerrara mi puerta y caminamos juntos  en dirección a las mesas de ping pong.
Yo iba caminando y el niño iba con su patineta  mientras comía una galleta.   En un momento se detiene el niño y me dice. "Espérame un momento. voy a botar esto a la basura ..." 
lo vi alejarse en su patineta... arrojar la envoltura en el basurero y regresar rápidamente donde yo estaba.
Llegó el niño y dijo con una expresión de alegría , entusiasmo y sorpresa.  !! Me esperaste !!! 
"Claro" le contesté    y me quedé mirándolo con ternura.
El niño se puso un poco triste y me dijo :   "Es que a veces me  dicen que me van a esperar y no me esperan y me quedo solito ".
Me quedé callado...el niño también se quedó callado ... comenzamos a caminar    y  entonces el niño  se detiene. me mira  y me dice  Sonriendo.  "Sabes... eres mi mejor amigo. " .  Luego se sonríe nuevamente y se va corriendo con su patineta.


Llegamos al  salón de juegos  y jugamos ping pong un rato. Luego el niño se fue a su casa y  yo regresé a mi casa caminando y reflexionando en la importancia de cumplir las promesas y la fidelidad que genera.


CUMPLIR LO PROMETIDO GENERA FIDELIDAD  !!


(Iván Muñiz Rothgiesser )
--------------------------------------------------------------------------------------------------------


The last day of the year had begun so sunny that I decided to spend it sunbathing at the swimming pool of the condominium.
When I arrived at the swimming pool it was full of people and I asked myself… What learning experience would I have on this sunny morning at a swimming pool so crowded?


I started to read a book near the pool… when one of my neighbors and a 6 years old boy (her nephew) approached me.
While I was talking with my neighbor, the boy observed us and at a particular moment he interrupted us saying to me… “Are you going to go in the water? ... I can swim now!!  …. “and running he went in the water.
I said good bye to my friend. She kept watching at her nephew from a distance while I got in the swimming pool. As soon as I entered the water the boy started to play with me. We played for a while.
Before getting out of the swimming pool the boy said to me. “In the afternoon we are going to play Ping Pong! (Table tennis) " .
“Sure!!” I replay, and he went with his aunt.
To my surprise, that afternoon the boy came looking for me to play ping pong. ….
I had already finished lunch… so I got ready to go and play ping pong. The boy waited until I closed my door and then we walked together towards the tennis table area.
I was walking and the boy went on his scooter eating a piece of cake. After a while the boy stopped and he says to me. “Wait for me. I am going to put this in the rubbish bin… “
I saw him go away in his scooter… to throw the wrap into the waste basket and  returned quickly to where I was.
When he returned, he had an expression of joy, enthusiasm and surprise and said:” You waited for me!!!”
“Of course” I answered and I kept looking at him with tenderness.
The boy went a little sad and he said: “Sometimes they say that they are going to wait for me but they don´t wait for me and I´m left by myself “.
I kept quiet… the boy also kept quiet… we began to walk and then the boy stopped. He looked at me and said smiling: “You know… you are my best friend. “. So he smiled again and went running with his scooter.


We arrived at the game´s area and played table tennis. After a while the boy went to his house and I returned to my house walking and reflecting on the importance of fulfilling our promises and the loyalty that it generates.


KEEPING YOUR PROMISES GENERATES LOYALTY!