sábado, 20 de junio de 2015

Un lindo regalo !! / A great gift !




UN LINDO REGALO

En esa época yo trabajaba en una entidad financiera y se me había presentado la oportunidad de dictar clases en las noches en una Universidad.
Con más de 15 años de experiencia en banca....era como un sueño que se iba a realizar.
Ese día era un día especial para mi. Era el día de la sustentación. Un jurado iba a decidir si me contrataban como profesor.
Antes de salir del trabajo Le dije a  mi asistente ( un muchacho joven que tenía poco tiempo trabajando conmigo y era su primer trabajo ) . "... más tarde te llamó..." le dije y me fui a la universdidad.
Entré al aula, comencé a exponer el tema que había preparado y sentí que fluía como pez en el agua. "....esto es lo mío. " Pensé
Terminé de exponer y el jurado dijo: " muy buena exposición ...CONTRATADO. "
Me sentí tan feliz.. Que rápidamente agradecí y salí emocionado a tomar mi taxi.
Cuando estaba en el taxi me acordé de mi asistente ,lo llamé por teléfono y le dije:
" Me fue excelente...ya soy profesor.... " luego sin pensarlo seguí diciendo "..mi padre estaría orgulloso de mi ..."
Mi asistente contestó de inmediato  " ...claro el te lo envió " .
luego la señal se cortó. Y yo me quedé pensando de donde venía la respuestas del muchacho considerando que mi padre ya había fallecido hace varios años.
Luego lo entendí

Mi padre siempre está conmigo !


------------------------------------------------


A GREAT GIFT !!

At that time I worked in a financial organization and I had the opportunity to teach night classes at a University.
With more than 15 years of experience in the banking industry….this opportunity was like a dream coming through.
That day was a special day for me. It was the day of my presentation. A jury was going to decide if they would hire me like professor or not.
Before leaving work I said to my assistant (a young boy who has just been working a short time with me and it was his first job). "... I’ll call you later… “I said to him and I went to the university.
I entered the classroom, I began to expose the subject that had prepared and I felt that it flowed like fish in the water. “….this is mine. “I thought
I finished exposing and the jury said: “very good presentation; you are HIRED …. “

I was so happy. Quickly I thanked everyone and left to take my taxi.
When I was in the taxi I remembered my assistant, I called him and I said to him:
“It was excellent… I am a professo!!…. “Then, without thinking, I continued saying “. .my father would’ve been so proud of me…”
My assistant answered immediately “… Of course, he sent it to you” .
And the signal was cut off. And I remained thinking… from where has the answer of the boy come from? Considering that my father had already passed away several years ago.

Soon I understood it

My father is always with me!