miércoles, 29 de julio de 2015

La Teoría del Jardín/ The Garden Theory .

Era mi último día trabajando en el Banco . Después de 20 años de trabajo decidí dedicarme a las cosas que más me apasionan , Enseñar, escribir, comunicar ... 
  Recuerdo haber llegado a mi casa y haberme preguntado ... Habré tomado la decisión correcta ?  , No me habré precipitado  a tomar la decisión de dejar mi trabajo ? . y me puse a pensar en lo difícil que sería conseguir clientes.....


Eso de buscar clientes me causaba ansiedad ,  por experiencia  sabía que  de 100 llamadas, 10  clientes responden y de esas solo 1 cliente  se interesa por tus productos. ! Uf  qué difícil !.


  Mientras reflexionaba en la estrategia para captar clientes, entré a mi  Computadora para   escribir en mi blog ... , el cual ya tenía 5 meses  de vida.  Para mi sorpresa  vi un mensaje de un compañero de colegio... "Estoy Organizando un seminario. Iván, Tú eres el indicado para exponer. Dime cuánto cobras, los pasajes aéreos y estadía van por mi cuenta..... "
Yo estaba sorprendido....
Antes de cerrar la negociación  le pregunté :
" ... cómo puedes contratarme si nunca me has visto exponer ? ..."
El respondió :
"Mira ... una persona que escribe lo que tú escribes ... es un éxito asegurado ... "
Entonces  lo vi claro ... Se estaba refiriendo a mi blog.... !!
Ese día descubrí la teoría del Jardín.
No es necesario asediar a los clientes ofreciéndoles tus productos.
Lo primero es  crear tu JARDÍN.... un espacio donde ofreces tus mejores flores ,  un lugar donde expones lo mejor de ti....   y lo muestras para que todos puedan verlo y apreciarlo.... entonces se antojarán de lo que ven y  comenzarás a recibir pedidos .
Mi blog es mi jardín .


"Antes de Ponerte a buscar clientes... crea tu jardín con lo mejor de ti  y compártelo gratuitamente. "

/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////



The Garden Theory




It was my last day working at the Bank. After 20 years of working there, I decided to dedicate myself to the things I’m really passionate about; to teach, to write, to communicate.
As I recall, I arrived at my house and I asked myself… Have I made the right decision? , did I rush into making the decision to leave my work? . and I started to think about how difficult it would be to get clients .....


Looking for clients stressed me, by experience I knew that of 100 calls, 10 clients respond and of those only 1 client will be interested in your products. ! How difficult!!! .


While I thought about the strategy to get clients, I log onto my Computer to write in my blog… , which already had 5 months. For my surprise I saw a message from a schoolmate… “I am organizing a seminary. Iván, You are the right one to do the presentation .Just tell me how much you charge, the tickets and accommodation are on me ..... "
I was surprised….
before closing the negotiation I asked him:
" ... how can you contract to me if you have never seen my presentation? ..."
He replayed:
“Look… a person who writes what you write… it is a sure success… "
Then I clearly saw it… He was talking about my Blog…. !!
That day I discovered the Garden theory.
It is not necessary to seek clients by offering them your products.
First, you create your GARDEN…. a space where you offer your best flowers, a place where you show your best product …. And give samples so all can taste it and appreciate it…. then they will like what they see and you will begin to receive orders.
My blog is my garden.


“Before looking for clients… gratuitously create your garden with your best product and share it. "