martes, 18 de agosto de 2015

Lo más importante !! / The most important Thing !!






Había salido de mi trabajo .... era  mas de las 10 de la noche y   tenía que preparar mi maleta. Al día siguiente me iba de viaje al extranjero.


No tuve que esperar mucho y apareció un taxi.   "Señor  a donde lo llevo ?  "


Iba a darle la dirección de mi casa  al taxista .... y  lo dudé .  Podría  detenerme en el camino y saludar a mi madre, para despedirme antes del viaje.  ... Luego recordé los pendientes que tenía que  preparar antes de partir .  y le dije al taxista   la dirección de mi casa.
Ya le llamaré a mi madre  cuando llegue al extranjero. Pensé .




El taxi comenzó a andar   bastante rápido. A esa hora no había mucho tráfico.  Me acomodé en el asiento  trasero y le pregunté al taxista.   "Cómo le va ? ".
Yo esperaba que me respondiera... "Bien " . pero el taxista comenzó a decir ... "Muy triste señor , ayer falleció mi madre ".


   Me quedé sorprendido con la respuesta  y Solamente dije ,  "cuanto lo siento "  , y luego pregunté
"Qué es lo  que más recuerdas de tu madre ?  " .
 "Era una mujer muy generosa ,  cuando llegabas a su casa siempre te ofrecía lo que tuviera, un pancito, una fruta, algo.... " Dijo el Taxista.
Al hombre se le llenaban los ojos de lágrimas mientras conducía .


"Tu madre fue una mujer feliz ? " Pregunté yo.


"No señor. Mi madre no fue feliz .... siempre preguntaba por mis hermanos.  Por que no me visitan tus hermanos ?  decía. "


  Hubo un silencio y luego yo continué preguntando. "Seguramente tu madre  estará  orgullosa de ti. Que es lo que te hace sentir más orgulloso  ? " 


El taxista contestó.  " Haber estado con ella  cada vez que pude. Antes de morir  me tomó del brazo y me dijo  .. gracias por estar aquí. "


Interrumpí al taxista  para decirle , "cambio de planes .... vamos a hacer un alto en otra dirección...  "
y fui a despedirme de mi madre..


Cuando se detuvo el taxi ,  me acerqué al taxista para pagarle  y él me dijo extendiéndome la mano.   "Gracias por escucharme "
Yo respondí.  " Gracias por  traerme  claridad "


Cuando llegué a la habitación de mi madre ... ella estaba recostada  en su cama,   al verme , apareció una sonrisa en su rostro,   "Que lindo que hayas venido .  Hoy necesitaba  verte antes de tu viaje. "


Cuántas veces  olvidamos lo más importante.
A este mundo hemos venido  a querer y a ser queridos.


------------------------------------------------------------------------




I had left the office…. it was around 10 pm and I had to prepare my suitcase. The following day I was going abroad.

I did not have to wait too long for a taxi to come, the driver asked: “Sir, where should I take you to?”

I was about to give him my address …. and I doubted it. I thought that he could stop in the way at my mum´s place so I could say hello before my trip. ... But I remembered all I had to do and prepare before my trip and change my mind. “I will call to her when I arrive”, I thought.

The taxi started to move very fast. At that time of the night there was not too much traffic. I got comfortable on the back seat and I asked the taxi driver. “How are you? ".
I hoped that he will answer… “Fine, thank you”. But the taxi driver began to say… “I’m very sad sir, my mother passed away yesterday”.

I was surprised with the answer and I could only say , “I’m very sorry”, and then I asked him,
“What do you remember the most about  your mother? " .
“She was a very generous woman, whenever you arrived at her house she always offered you whatever she had, a piece of bread, a fruit, something…. “The Taxi driver said.
His eyes went all teary while he drove..

“Was your mother a happy woman? “I asked.

“No Sir. My mother was not happy…. she always asked for my brothers.” Why do your brothers don’t visit me?” she would complain…”

There was a silence and then I continued saying: “Surely your mother will be proud of you. What it makes you feel proud? “

The taxi driver answered, “To have been with her every time that I could. Before dying she took my arm and she said to me, “thanks for being here."

I interrupted the taxi driver to say to him, “change of plans…. we are going to stop at another address… “And I went to say good bye to my mother.

When the taxi stopped, I approached the taxi driver to pay to him and he said to me extending his hand to me. “Thanks for listen to me “
I responded. “Thanks to bring clarity to me”

When I arrived at my mother’s room… she was laying in her bed, when she saw me, a smile appeared in her face, “So good that you have come. I needed to see you before your trip. "


How many times we forgot the most important thing.
We have come to this world to love and to be
loved.
---------------------------------------------