lunes, 21 de diciembre de 2015

Lo que vale es la intención / What matters is the intention



LO QUE VALE ES LA INTENCION

Una amiga me invitó a  ver los adornos navideños que ella hacía y estaba vendiendo en su casa.   Mientras observaba los adornos, me llamó la atención unas piedras negras que estaban en el centro de la mesa. 
"Te gustan .? No son caros y son un detallito lindo .. " Dijo ella.
Sonreí ... Y  recordé que hace unos días una vecina me dijo con tristeza.
" Me gustaría que mi marido me regale algo valioso.. Algo caro....por lo menos una vez al año."
Mire a la vecina Con ternura y le dije....a mi una vez me dieron un regalo valioso.
Cuando era jovencito.. en el aeropuerto  hice amistad con una señora extranjera bastante mayor. Ella tenía una extraña enfermedad  en la piel. Razón por la cual había pasado toda su vida buscando la cura para su mal en varios países sin encontrar solución. Se quedó  en mi ciudad explorando medicinas alternativas y  Al cabo de un tiempo se    se curó  y me buscó para despedirse , diciendo:
" has sido muy amable y quiero darte un obsequio muy valioso " .  Acercó sus manos a las mías  y cuando las abrió pude ver una piedra blanca.....me quede sorprendido...yo pensaba que sería un reloj o algo así.
" he pasado todo el día caminando a la orilla del río... Buscando esta piedra .. Una piedra que tiene las características de nuestra amistad... Es blanca. Casi transparente, sin filos, sin asperezas, lisa, suave .  conserva la como recuerdo de nuestra amistad . siempre pensare en ti.
Cuando la escuche  pensé  . las cosas tienen el valor que les damos ... Un obsequio vale por la intención del que entrega y por el significado que tiene para el que entrega y para el que recibe.
Terminé de hablar y la vecina  me preguntó con curiosidad...
" y.. Todavía conservas la piedra blanca ? "
Lo pensé un minuto y luego respondí.
" No . la piedra, no. Conservo el mensaje "
Compré uno de los adornos para obsequiarle a mi vecina  y me quede pensando :
El valor del regalo está en el significado no en el objeto.


----------------------------------------------------------------

What matters is the intention
A friend invited me to see the Christmas decorations that she has made and was selling in her house. While I looked at the decorations, some black stones that were in center of the table got my attention.
“Do you like them? They are not expensive and they are a pretty little detail. “She said.
I smiled… And I remembered that a few days ago a neighbor said to me with sadness.
“I would like that my husband gives me something valuable, something expensive….at least once a year. “
Looking at my neighbor tenderly I said to her….” Someone gave me a valuable gift once…It happened when I was younger…I met a quite amazing foreign lady at the airport and started a friendship with her. She had a strange skin disease. All her life she had been looking for the cure in several countries without success... She stayed in my city exploring alternative medicines and after a while she found the cured and she looked for me before leaving and said:
“you have been very kind to me and I want to give you a very valuable gift” . She put her hands close to mine and when she opened them I could see a white stone..... To my surprise… I thought that it would be a watch or something like that.
“I have spent all day walking at the river shore looking for this stone. A stone that has the characteristics of our friendship… It is white. It is almost transparent, without edges, without harshness, smooth and soft. Keep it as remainder of our friendship. I will always think of you.” She said.
When I listened to her, I thought, the things have the value that we give them … A gift is worth is on the intention of the giver and the meaning that it has for who it gives and for who receives it.”
I finished speaking and my neighbor asked me with curiosity…
“Do you still keep the white stone?”
I thought a minute about it and then replayed,
“No, the stone I don’t . I keep the message “
I bought one of the Christmas decorations as a gift to my other  neighbor and I kept  thinking to myself:
The value of the gift is in the meaning not in the object.