jueves, 10 de marzo de 2016

Fluir / Flow

Terminó el evento y fuimos a tomar desayuno. Mi amigo hablaba poco y escuchaba con atención mientras le contaba la historia de mi blog , libro  y conferencias.
Hubo un pequeño silencio y ella preguntó con interes :
-Como explicas el éxito que tienes ?
Me quedé callado un momento antes de decir:
-Creo que lo resumiría en una palabra:..FLUIR
-¿cómo así? - preguntó con extrañeza.
- Te contaré una historia de pececitos que me gusta mucho.
Bebí un sorbo de café y dije :
- Habían unos pececitos que vivían en el río agarrados a una piedra evitando que la corriente los llevara rio abajo. Gritaban con temor y angustia cuando aumentaba la fuerza del río :  - La corriente !!!   La corriente !!!   ... esto no es vida... agarrense ... !!
Luego cuando se teanquilizaban las aguas se calmaban, sin soltarse de la piedra.
Un día uno de los pececitos no soportó màs y se soltó dejándose llevar.
La corriente era muy fuerte . Lo arrastró al fondo, lo empujó contra las rocas, lo llevó por remolinos y finalmengte lo lanzó al aire .. .... y luego cayó al río .
Mientras el pececito caía del aire , los pececitos gritaban  sin soltarse de la roca :
- Un  angel ..un angel.. Angel ....Sálvanos Angel .....sálvanos de la corriente .
El pececito les respondió:
- No soy un Angel ... soy uno de Ustedes... pero me he liberado...ahora fluyo..... Sueltense !!!
Se hizo un silencio . Mi amigo no dejaba de mirarme con atenciòn  mientras yo seguía diciendo....
- Ahora eso hago...fluyo con la vida ... no lucho contra la corriente para alcanzar mis sueños.
Mis  seguidores pidieron libro... tuvieron libro....pidieron traducción al inglés ...también la tuvieron ... pidieron videos...ya los tienen....
A veces las cosas resultan y otras no ...pero no por eso dejo de ser optimista. Lo que me toca vivir es una preparación para algo más grande.
Una sonrisa se dibujó en el rostro de mi amigo y dijo con serenidad:
-Ahora que te escucho... me doy cuenta...que he estado paralizado por miedo a fracazar. Ya es tiempo de avanzar y expandir mi negocio.
Sonreí al verlo hablar con tanto entusiasmo. Y pensé una vez mas.


Para alcanzar tus sueños,  Fluye con la corriente de la vida . No te aferres !!!

..........................................................................
The event finished and we went to have breakfast. My friend spoke little and listened with attention while I told her the story about my blog, book and conferences.
There was a bit of silence and then she asked with interest:
- How would you explain the success that you are having?
I remained quiet for a while before saying:
- I believe that it could be summarized with a word:. .FLOW
- How come? - She asked surprised.
- I will tell you a story about some little fish that I like very much.
I drank a bit of my coffee and said:
- There were some fish that lived in the river holding tightly  to a stone to avoid being taken down stream by the current. They shouted with fear and distresses when the force of the river increased - The current! The current! ... This is not life… Hold on…!!
 When the waters calmed down they calmed down too but kept holding fast to the stone.
One day, one of the little fish did not bear it anymore and it let go and allow the current to take it.
The current was very strong. It dragged the little fish to the bottom, pushed it against rocks, it took it by swirls and finally sent it to the air. .... And it fell to the river again.
While the little fish was falling of the air, the other fish shouted without letting go of the rock:
- An angel. .an angel. Angel….safe us Angel..... Safe us from the current.
The little fish answered them:
- I am not an Angel… I am one of you… but I have freed myself… now I flow..... Let go!
There was silence. My friend did not stop looking at me while I continued saying….
- Now that’s what I do… I flow with life… I do not fight against the current to reach my dreams.
My followers requested a book… they had a book….they asked translation to English… also had it… they requested videos … have them already….
Sometimes things happen, other times they don’t … but that’s no reason to stop being optimistic. What it is called on to me to live is a preparation for something greater.
A smile was drawn on the face of my friend and said with serenity:
- Now that I listen to you… I realize… that I have been paralyzed by the fear to failure. It is already time to advance and to expand my business.
I smiled when I listened to her speak with so much enthusiasm. And I thought once again.

In order to reach your dreams, you have to flow with the current of life. Don’t hold on!