domingo, 14 de agosto de 2016

DISFRUTA DE LA VIDA / ENJOY LIFE





DISFRUTA DE LA VIDA

Después de haber trabajado 20 años en un banco,  en el año 2013 me retiré y me dediqué a  estudiar un curso internacional  que duraba 1 año.

Cuando terminó el curso , regresé a Perú y en el aeropuerto me encontré con unos ex-compañeros del banco que me preguntaron.
- Iván y  ahora que vas a hacer ?  Vas a buscar trabajo en otro Banco ?  Vas a trabajar en Consultoría ? En qué vas a trabajar ?

Me quedé pensando un momento y luego dije  con clama:

- La verdad ..... Ya no quiero trabajar....

Mis amigos me miraron con los ojos muy abierto y luego dijeron.

- Pero eres muy joven para retirarte .

Antes de que siguieran haciendo más comentarios  completé la frase.
-.... Quiero Disfrutar de la vida .

Ellos  no salían de su asombro cuando completé la frase .

- .. y que me paguen por eso.

-Suena muy bonito pero no se si  sea posible.

Volví a repetir la frase  completa.

- "Ya no quiero trabajar , quiero disfrutar de la vida  y que me paguen por eso ".

La conversación terminó y no volvía a ver a estos amigos,  y yo me quedé pensando en las cosas que para mi son disfrutar de la vida ....  Viajar, conocer  muchas personas y compartir mis anécdotas .

Dos años más tarde  me encontraba de gira por Centro América  dictando conferencias  en hoteles de primera y gozando de una atención inmejorable.

Estaba feliz compartiendo mis experiencias con Gerentes de varios países, que estaban fascinados con mis  anécdotas y solicitaban que regresara a  Centro América a dar conferencias.
Me puse a reflexionar en voz alta :

- Estoy disfrutando de la vida ,  viajando y contando mis historias , y todo pagado .

Cuando terminé de decir esto  me pregunté :

-  Dónde he escuchado esa frase antes ?

y recordé que era mi frase ....

 "ya no quiero trabajar , quiero disfrutar de la vida,  y que me paguen por eso "


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------


ENJOY LIIFE


I retired after 20 years working in a Bank, in the year 2013 and I devoted myself to study an international course that lasted 1 year.

When I finished the course, I returned to Peru and at the airport I met some former coworkers of the Bank and they asked:

-Ivan, what are you going to do now? Are you going to look for work in another bank? Go to work in consulting? What are you going to work at?

I was thinking a moment, and then said loudly:

-The truth is... I do not want to work...

My friends looked at me with open eyes and then said.

- But you are too young to retire.

Rather than continue making more comments I completed the sentence.
-....
I want to enjoy life.

They did not come out of his astonishment when I completed the sentence.

- ..
and to get paid for that.

-Sounds very nice but not possible.

I went back to repeat the entire phrase.

-"I do not want to work, I want to enjoy life and get paid for that".

The conversation ended and I haven’t seen these friends again, and I  was thinking on the things that enjoying life mean to me ... Travel, meet many people and share my stories.

Two years later I was on tour in Central America giving lectures at first class hotels and enjoying an unbeatable service.

I was happy sharing my experiences with managers of several countries,that were fascinated with my anecdotes and requested that I return to Central America to give more conferences.
I began to reflect out loud:

-I'm enjoying life, traveling and telling my stories, and all expenses paid.

When I finished saying this I asked myself:

-Where I've heard that phrase before?

and I remembered that it was my phrase...

"I do not want to work, I want to enjoy life, and get paid for that"